Egy év is eltelhet, mire forgalomba állhat a balesetben sérült villamos
Tíz millió forint nagyságrendű kár keletkezett abban a Skoda villamosban, ami szombat hajnalban kisiklott a Kis tábornok utca és a Lorántffy Zsuzsanna utca kereszteződésében. A járműnek egy személyautó hajtott neki, az ütközés pedig akkora volt, hogy a villamos kerekei lesodródtak a sínről. A balesetben az autó vezetője sérült meg súlyosabban, őt eszméletlen állapotban szállították kórházba – adta hírül a Miskolc Televízió.
- Ami biztos, hogy a személyautó megállás nélkül haladt be az útkereszteződésbe. Ott van a stop tábla, aminek a járművezető nem tett eleget. Ahhoz, hogy a villamos, ami viszonylag nagy tömeggel rendelkezik, lesodródjon a sínről, nagyon nagy erőhatás kell. Tehát ebből következik, hogy – nem azt mondom, hogy a sebességet túllépve, de egész biztosan fékezés nélkül haladt be az útkereszteződésbe a gépjármű – nyilatkozta a Molnár Emil, a Miskolci Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezetője televíziós stábunknak.
Még vizsgálják, hogy pontosan mennyivel haladt az autó. Azt pedig szakértők bevonásával állapítják meg, hogy a sofőr használt-e valamilyen tudatmódosító szert.
A villamos pontos kárfelmérése jelenleg folyamatban van. A balesetben az első ajtó is rongálódott. A kocsiszekrény elmozdulása miatt itt hézag keletkezett. Ez is javításra szorul. A balesetet okozó autó kötelező biztosítása fedezi majd a költségeket. Az egyedi alkatrészek utángyártása azonban időigényes feladat. Akár egy évig is eltarthat, mire újra forgalomba állhat a sérült villamos. A szerelési munkákat, itt helyben, az MVK telephelyén el tudják végezni, nem kell majd elszállítani a járművet – foglalta össze a városi televízió.
- A teljes első panelek a lökhárítóval, illetve az egyéb ilyen üvegszálás műanyag elemekkel sérültek. Sajnos a lökrúd környéke is és annak a felfüggesztése, bár az utóbbi kívülről kevésbé látszik – mondta riporterünknek Juhász János az MVK Zrt. villamosközlekedési igazgatója.
- A biztosító bevonásával elindul a járműnek a kárfelmérése. Ezután kezdődhet meg a műhelymunka, alkatrészek beszerzése. Minden nagyvárosban közlekedő villamos egyedi gyártású. Itt Miskolcon is a 31 darab villamosunk eléggé egyedinek számít a világban. Tehát azokat az alkatrészeket, a gyártó által újra kell gyártatnunk, amelyek ilyenkor sérülnek. Sajnos nem minden van a polcon. Ezek nagyon időigényes dolgok – hangsúlyozta.