Benézett a kétmilliomodik ügyfél a Kormányablakon
A meglepett szerencsés Takó Renáta Sajókeresztúrból érkezett, hogy EU-s kártyát intézzen a fia és a maga számára, mert decemberben utazást terveznek. Renáta elmondta, mindig ebbe a Kormányablakba jön ügyeket intézni, mert elégedett a szolgáltatásokkal, úgy látja, gördülékeny az ügyintézés és kedvesek a munkatársak.
- Itt szoktam intézni a személyi igazolványt, a lakcímkártyát és most az EU-s kártyát is. Ma nagy meglepetés ért, amikor kiderült, hogy éppen én lettem a kétmilliomodik ügyfél – árulta el.
Alakszai Zoltán Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei főispán egy bekeretezett oklevéllel kedveskedett a jeles ügyfélnek, amelyen a főispán aláírása mellett Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter szignója is szerepel. A főispán elmondta, a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal miskolci járási hivatalának keretén belül működnek a miskolci kormányablakok is, összesen négy, amelyeknek ügyfélforgalma - a nyilvántartásuk alapján - hétfőn érte el a kétmilliót.
- Gyakorlatilag 2011-től működnek Miskolcon a Kormányablakok, amelyek valójában integrált ügyfélszolgálatok, az emberek a legtöbb hivatalos ügyben ezekben egy helyen tudnak eljárni. Ma már több mint kétezer ügyfajtát lehet intézni a Kormányablakokban. A leggyakoribb ügyek értelemszerűen a személyi okmányokhoz és a gépjárművekhez kapcsolódnak. Újabban a digitális állampolgárság iránt is megnövekedett az érdeklődés, ez egy nagyon fontos előrelépést jelent a közigazgatás elektronizálása, digitalizálása kapcsán – ismertette Alakszai Zoltán.
Hozzátette, fontosnak tartják a személyes kapcsolattartást is az ügyfelekkel, vármegye szerte évente közel másfélmillió kontaktus jön létre és megközelítőleg kétmillió kétszázezer hatósági döntést hoznak. A személyesség miatt tartották fontosnak, hogy a főispán személyesen köszöntse a kétmilliomodik Miskolcon ügyet intéző állampolgárt.