Újabb tizenkét megállóhely enyhíti a parkolóhiányt
– Az elmúlt években a Győri kapui városrészben – ahogyan a város más pontjain is – érzékeltem, hogy a lakosság egyik legnagyobb gondja a parkolóhelyek hiánya. Különösen ott, ahol a lakótelepek vannak, sok emberrel, viszonylag kis területen. Ennek a problémának a kezelése nem egyszerű, hiszen nem lehet az egész város egy nagy parkoló, még akkor sem, ha igény lenne rá. Főleg egy ilyen területen, mint a Győri kapu, ahol értékünk a zöld, sok a fás, füves, zöld terület. Nagyon jól meg kell mindig vizsgálni, hogy hol van még mód plusz parkolók kialakítására, úgy, hogy ne veszélyeztessük a természeti környezetünket sem – ismertette Simon Gábor a városrész önkormányzati képviselője.
Hozzátette, ugyanakkor az az igény is jogos, hogy akinek gépjárműve van, azzal le tudjon parkolni, valahol a lakóhelye közelében, amikor hazaérkezik a munkából. Ezért a képviselő évről évre arra törekszik, hogy összeegyeztesse az eltérő, de minden fél szempontjából jogos igényeket és kéréseket, és úgy segítsen megvalósulni egy-egy beruházást. Így történt ez a Vászonfehérítő utcában is, ahol az előző évben huszonnégy, most újabb tizenkettő új parkolóhely megvalósulását mozdította elő és finanszírozta a képviselői alapjából.
Simon Gábor felhívta a figyelmet arra, hogy minden ilyen beruházásnál rendkívül szigorú jogszabályoknak és helyi rendeleteknek kell megfelelni, amelyek meghatározzák, hol lehet, és mennyit szabad építeni, például a zöldfelületek sérelme nélkül.
– A tavalyi parkolóhely építésekkor ígéretet tettem az itt élőknek, hogy amint lehet, újabbakkal bővítjük a parkolási lehetőségeket. Ezt az ígéretet betartottam, a napokban készült el az új szakasz, tizenkét megállóhellyel. Amint látszik, a lakosság azonnal birtokba is vette őket – mutatta a képviselő.
Kérdésre válaszolva elmondta, ezen a területen korábban a Thököly-híd felújítási munkálataihoz szükséges építőanyagokat, eszközöket deponálták, tehát eleve nem egy zöldterület volt. A parkolók nem a fáktól vették el a helyet. Külön előnyként említette, hogy egy korábbi közbeszerzési árajánlathoz képest mintegy másfél millió forinttal olcsóbban sikerült elvégeztetni a tervezést és a kivitelezési munkákat. A fejlesztés így nettó három millió – bruttó 3,8 millió – forintba került.