Győri kapui tervek a közeli és távoli jövőre
A Velünk a Város frakciójának vezetője ezúttal önkormányzati képviselőként vendégeskedett stúdiónkban. Kilátó című műsorunkban az MSZP-s Simon Gábor felidézte: idén ötven esztendeje annak, hogy a Győri kapuba költözött. Így aztán – húzta alá – nem csupán politikusként, de lakosként is nyomon követhette a városrész félévszázadát.
Körzetének felpezsdülését egyebek mellett az is jelzi szerinte, milyen nagymértékben növekedett meg az érintett utcákban a gépjárművek száma.
Mozgás és maradás
Simon Gábor a már megvalósult EU-s projektek közül a Thököly-híd fejlesztését tartja az egyik legpozitívabbnak Miskolcon a közelmúltból – tekintettel arra, hogy a kivitelezőnek alig néhány munkafolyamatot kell még ellátnia. Úgy véli, a kialakított új forgalmi rend beállni látszik, mindössze némi finomhangolás és a kisebb hibák kijavítása maradt hátra a környéken.
A képviselő emlékeztetett: a belváros tehermentesítése és a gördülékenyebb kelet-nyugati irányú autós forgalom érdekében tavaly júliusban vette át a kivitelező a munkaterületet. De mint ismert, mindemellett a Kiss Ernő utcát a Wesselényi utca és a Damjanich utca között is kiszélesítették. Ahogy fogalmazott, a Thököly-híd és környéke olyan volt, mint egy "trombózis a szervezetben", amit azonban orvosolni tudtak a híd kiszélesítésével és a kanyarodósávok kialakításával.
Hozzátette: napjainkra a gépjárművek száma olyannyira megnövekedett a városban és a városrészben, hogy lehetetlenség a parkolók számával egyenes arányban lekövetni azt. Ugyanakkor – emelte ki – ez nem jelenti azt, hogy azok kapacitását ne bővítenék folyamatosan: éppen ezért számos parkolóhelyet létesítettek az elmúlt időszakban is a Thököly és Aba utcán.
Miként hangsúlyozta: nem csak a parkolók építését folytatják, de a lakosság bevonásával a Vászonfehérítő utca forgalmi rendjén is készek módosítani a könnyebb haladás és parkolás érdekében. Beszámolójából megtudtuk: a jövő szerdán 17 órakor az Ifjúsági Házban tartandó fórum dönthet arról, hogy az utca egy bizonyos szakaszát egyirányúsítják-e. Leszögezte: habár a rendőrség és a közlekedési szakemberek egyértelműen támogatnák azt, végső soron a helyieknek kell kimondaniuk, mit szeretnének.
Térben és időben
Simon Gábor óriási jelentőségűnek tartja, hogy a 100 klímasemleges és intelligens város missziója mentén (melyről a 3. oldalon olvashatnak bővebben) egy olyan kísérleti projektbe vonják be körzetét, aminek során a városrész lakóingatlanjai mellett az ottani intézmények és a helyi vállalkozások épületeit is felmérhetik a szakemberek.
A képviselő szerint a Győri kapu az épülettípusok vonatkozásában kiválóan modellezi le Miskolc szinte egészét, így a kétéves program végeztével kirajzolódó adatok számos hasznos adalékkal szolgálhatnak majd a településre vetítve.
A politikus szerint a kísérleti projekt sikere esetén olyan további EU-s források áramolhatnak majd célirányosan a városrészbe, melyek az ottani fűtési rendszerek átalakításával, az újabb zöldfelületek kialakításával és a közlekedés újraszervezésével megalapozhatják, hogy a Győri kapu károsanyag-kibocsátását tíz-húsz éven belül a nullára szorítsák.