Hadik: lőtávolon belül volt Östberg
A Boldogkőváralján és környékén rendezett versenyen az utolsó szakasz előtt még a világbajnokság WRC2-es kategóriájában címvédő Mads Östberg-Torstein Eriksen norvég duó állt az élen a Citroënnel, azonban a kilencedik gyorsaságin defektet kaptak, így csak ötödikként zártak. A győzelem így a Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyző orosz Nyikolaj Grjazin-Konsztantin Alekszandrov kettősé lett, akiknek a zárószakasz előtt kicsivel több mint 15 másodperc volt a lemaradásuk Östbergékkel szemben.
Grjazin vitt mindent
A majdnem 125 kilométeres versenytáv végén az abszolútban címvédő Hadik András-Kertész Krisztián páros végzett a második helyen a Ford Fiestával, az ő hátrányuk 40,5 másodperc volt Grjazinékhoz képest. Az idénynyitón Turán Frigyes és Bagaméri László, a Shell Helix Ultra csapatának kettőse lett a harmadik, és végül 3,5 másodperc különbséggel Östbergék előtt zárt negyedikként a Csomós Miklós-Nagy Attila duó is.
Egy kis ízelítő Gryazinból, így kapott defektet az orosz (forrás: duen rally Facebook-oldal):
A Boldogkő-rali végeredménye:
1. Nyikolaj Grjazin, Konsztantin Alekszandrov (orosz, Volkswagen Polo GTI R5) 57:56.9 perc
2. Hadik András, Kertész Krisztián (Ford Fiesta R5) 40,5 másodperc hátrány
3. Turán Frigyes, Bagaméri László (Volkswagen Polo R5) 48,7 mp h.
4. Csomós Miklós, Nagy Attila (Skoda Fabia R5) 1:34.3 perc h.
5. Mads Östberg, Torstein Eriksen (Citroën C3 Rally2) 1:37.8 p h.
Még gyorsulnának
A verseny másnapján megkerestük Hadik Andrást, hogy értékelje a futamot és a bajnokpárosuk teljesítményét. Némileg meglepő dolgokat mondott. – Nagyon sajnáltuk, hogy Östberg defektet kapott az utolsó gyorsasági szakaszon, jól versenyzett. Meglepett viszont, hogy annyira nem is voltunk tőlük lemaradva, mint arra előzetesen számítottunk. Lőtávolon belül volt a Citroën pilótája. Megmondom őszintén, én arra számítottam, hogy nagyobbak lesznek az időkülönbségek – fogalmazott a miskolci pilóta, hozzátéve, azért is jó ez az eredmény, mert vizes felületen még kevés a tapasztalatuk ezzel a Ford Fiestával.
A másik vb-résztvevő pilóta, Grjazin a világbajnokságokon használt gumiabroncsokkal versenyzett, ami nálunk nem engedélyezett, regisztrált abroncsokkal kell menni (ennek még lesz jelentősége, lásd lentebb – a szerző), így a magyar bajnoki pontok sem kerülnek oda a neve mellé. És ha kiveszik az oroszt az értékelésből, akkor Hadikék lesznek az elsők.
– Kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk, de azt látnunk kell, hogy nagyon gyorsak a magyar pilóták is. Még egy picit fejlődnünk kell, hogy igazán gyorsak tudjunk lenni, de remélhetőleg már a következő versenyen meg tudjuk ezt mutatni – hangsúlyozta, egyúttal reményét fejezve ki, hogy a következő futamot már nézők előtt teljesíthetik a pilóták.
Óvnak
A versenyt követően egyébként Turánék ellen óvást nyújtottak be Velenczei Ádámék, akik kifogásolták, hogy a páros az első gyorsasági szakaszon olyan Hankook gumiabroncsot használt, ami nem felel meg a kritériumoknak („könnyen elérhető”, „a gyártó által publikált árlistában szereplő” gumiabroncsokat használhattak a pilóták – a szerző).
Mindezek értelmében a felügyelő testület határozata szerint a versenyben elért helyezésüket ugyan megtarthatják Turánék, azonban a verseny értékeléséből kizárták őket, így bajnoki pontot nem szereznek.
– Mi egyértelműen a legjobb tudásunk szerint jártunk el – reagált a páros Facebook-posztjában. – FIA homológ, regisztrált, BAR kóddal ellátott gumiabroncsot használtunk, ami új abroncsként természetesen szerepel az árlistában és mindenki számára elérhető – fogalmaztak, majd azt is bejelentették, hogy a Turán Motorsport fellebbezéssel élt a döntés ellen, várják ennek eredményét.
A rali ob idei második futamát, az Eger-ralit május 14-16-án rendezik.