Élénkül a nemzetközi érdeklődés Miskolc iránt a cseh és szlovák utazási irodák részéről
A rendezvénysorozat célja, hogy magyarországi desztinációk közvetlen kapcsolatokat alakíthassanak ki a térség vezető utazási irodáival. A szakmai eseményen mintegy 40 cseh és szlovák utazási iroda, ügynökség és tour operator vett részt, a magyar oldalról az ország jelentős desztinációi között Miskolc városa a Visit Miskolc (MIDMAR) képviseletében mutatkozott be.
„Számos résztvevő számára Miskolc eddig sajnos ismeretlen úti cél volt, ám a Visit Miskolc által bemutatott látnivalók és programok egyértelműen felkeltették az érdeklődést a Bükk városa iránt” – fogalmazott beszámolójában a MIDMAR.
„Libabőrös lettem, annyira egyedi az erdei gasztroexpressz élményprogramja, és hihetetlenül szép Lillafüred!” – idézték fel egy szlovák utazásszervező szavait, hozzátéve: többen a magyar viszonylatban kiemelkedően sok Michelin-ajánlással rendelkező gasztronómia vonzerejét, míg mások a családbarát, aktív programlehetőségek széles választékát emelték ki, és azonnali érdeklődést mutattak a desztinációval való együttműködés iránt.
„A szakmai visszajelzések alapján azt látjuk, hogy az utazási irodák keresik a számukra új, friss desztinációkat, nyitottak az úgynevezett rejtett szépségekre, amelyekkel meg tudják újítani saját kínálatukat, ezáltal versenyképesebbé válnak saját piacukon. Miskolc komplex turisztikai kínálata a négy évszakos Ellipsum élményfürdővel, a lillafüredi erdei vasúttal, a libegővel, kilátóval, a kiemelkedő gasztronómiai kínálattal, valamint a Bükki Nemzeti Park számos túralehetőségével, barlangi és látogatóközponti látványosságaival kiváló alapot biztosít ehhez, és csillagtúra központként átlag feletti tartózkodási időre tud élményt biztosítani, akár egy teljes hétre is” – mondta Fekete-Angyal Enikő, a MIDMAR ügyvezetője.
A rendezvény két napja során a Visit Miskolc standja folyamatosan telt házas volt, és számos partner a hivatalos program zárása után is ott maradt, hogy sorra kerülhessenek és megismerhessék a várost és az együttműködési lehetőségeket.
A roadshow során a résztvevők között kisorsoltak két, egyenként kétéjszakás fődíjat is, amelyeket a Calimbra Wellness és Konferencia Hotel Miskolctapolca, valamint a Hotel Palota Lillafüred ajánlott fel.
Miskolc számára az esemény egy újabb fontos lépés volt a nemzetközi piacra lépés útján – hangsúlyozza a MIDMAR. Bár az idei utak többsége már szervezés alatt van, a jövő évi katalógusokban – a komplex élménykínálatnak köszönhetően – Miskolc is előkelő helyre kerülhet a cseh és szlovák utazási irodák ajánlatai között.
Mint emlékezetes, a közelmúltban a Time-Out magazin Miskolc-Lillafüredet beválasztotta a világ legszebb helyei közé.
A város következő nagy rendezvénye az ingyenes Avasi Borangolás borfesztivál lesz május 8-11. között, négy napon át.